Acel sfant, loc!

         Intotdeauna, am avut un mare respect pentru scoala, in general,  mai ales pentru cele in care am  invatat, astfel intre acele cladiri si ceea ce ele adaposteau si mine s-a format o legatura speciala. Mirosul de carte veche, caldura pe care zidurile mi le transmiteau,  sau toti cei cu care am avut norocul sa convetuiesc de-alungul anilor de scoala, sunt cele mai sfinte amintiri pe care le voi purta mereu cu mine! Cu toate aceste amintiri la brat, dar si cu lacrimi in ochi, am scris o mica scrisorica chiar de ziua scolii, in care, am marturisit fata de ea, dragostea pe care i-o voi purta mereu!

Acel sfant loc

         Cu o zi inainte imi periasem paltonul vechi si tocit. Mi-am aranjat cordonul lung si ros in talie, apoi m-am mai privit o data in oglinda veche, ce imi lasa un sentiment coplesitor de emotionant al vremurilor de demult. Papucii si ei tociti si destul de vechi luceau de stratul proaspat de crema de ghete, eram fericita,  azi, plecam acolo unde puteam primi orice raspuns mi-as fi dorit, acolo, unde salile claselor erau mai primitoare cu mine ca niciodata, acolo, unde peretii ma incapeau cu dragoste si care ma mangaiau  cu maini  ne vazute. Am tras aer in piept si am plecat, inchizand usa zgomotos.

       Strada era mai incapatoare, iar drumul imi mangaia privirea care era atrasa de pietrisul si praful ei. Mergeam chemata de o voce venita din interior, ghidandu-ma, acolo, unde puteam iubi, unde puteam fi iubita, acolo, unde fericirea ma strangea in bratele ei pline de multumire.

          M-am oprit in fata scarilor, drapelul tarii falfaia ca o pasare obosita de zbor, dar triunfatoare si multumita. Usa mare de lemn, strajuia comoara minunata dinlauntrul ei. Comoara care avea sa-mi indrepte pasii spre o alta lume, o lume pe care sa o pot intelege si care sa ma poata intelege.

       Clanta usii se lasa in jos sub greutatea mainii mele tremurande, aveam  emotii, inima imi batea cu putere, saltandu-mi tamplele si inundandu-mi corpul cu o caldura puternica. Mirosul minunat de carte si lemn imi izbi narile, stergandu-mi orice  urma de emotie. Sub pasii mei, parchetul scotea sunete moi si imbietoare, ca o dragoste de mama.

        Acum, eram acolo, acolo unde nimeni nu-mi mai putea lua nimic, unde puteam iubi si puteam fi iubita!Sala era goala si putin intunecata. Perdelele lungi de panza de culoare a visinii acopereau geamurile mari. Ici colo cate o tandura de geam,  fura lumina de afara, aducand-o in mici crampeie inauntru. Bancile erau nemiscate, ca niste elevi infricosati, care se ascundeau de profesor. M-am asezat in scaunul uneia dintre ele, umbrele elevilor din trecut ca o dara de fum se zareau  parca, erau acolo, uite-i, toti, mi-era tare dor de ei, si nici macar unul nu lipsea! Praful juca ca o ceata batrana miscandu-se greoi, de dupa ea, iata, rasare chipul invatatorului, si iata si chipul doamnei invatatoare, da, ea e!

       Cate un penar ici colo din lemn, pocnea usor inchizandu-se, foile caietelor se foiau inainte si inapoi scotand fosnetul cunoasterii, al dezlegarii tainelor, al dragostei infinite.Caldura vocii  doamnei invatatoare imi inunda urechile placut, apoi unul din colegi, se ridica usor, ca sa raspunda la intrebarea pusa.Scaunul scoase un dulce scartait, multumit de locul pe care il ocupa. Vocea elevului murmura un raspuns, un sfant  raspuns al tainelor, cu care de-alungul timpului ne-am deprins.

        Ah, si acel miros, acel parfum minunat de carte si de cunoastere, zgomotele atat de familiare pline de dragoste si de mangaiere! O, vis frumos, sa nu te destepti, imi poti lua totul! Toata dragostea mea, care e scoala! Te iubesc!

Lasă un răspuns

